Parroquia Ortodoxa Barcelona
Sa Santedat el Patriarca Serbi Monsenyor Irinej (Irineu) va néixer a Vidova, prop de Čačak, l'any 1930, fill de Zdravko i Milijana Gavrilović. El seu nom de baptisme va ser Miroslav. Va acabar l'educació general bàsica al seu poble natal, i l'Institut en Čačak. En acabar l'Institut es va inscriure en el seminari en Prizren, on va acabar els seus estudis. Posteriorment, entra en la Facultat de Teologia de Belgrad. En acabar la Universitat inicia el servei militar. En finalitzar aquest, és contractat com a professor suplent en el Seminari de Teologia en Prizren. A l'octubre del 1959, va professar els vots monàstics en el Monestir de Rakovica, davant sa Santedat el Patriarca Germà, rebent el nom de Irinej.
El 27 d'Octubre, en el dia de Santa Parasceva, a l'església Ružica, sota la fortalesa Kalemegdan,a Belgrad, és ordenat com hieromonjo (sacerdot). Durant la seva etapa com a professor en el Seminari, és destinat a Atenes per a realitzar els seus estudis de post-grau. En 1969 és nomenat director (administrador) de l'escola monàstica de'Ostrog, d'on torna de nou al seminari de Prizren, ara com a rector. En 1974 és triat bisbe vicari de sa Santedat el Patriarca Serbi amb el títol de Bisbe de Morava. Un any després va ser triat bisbe de Niš, fins al dia d'avui.

L'any 1987 va començar la construcció del nou metoquion del monestir Hilandar ( a la Muntanya de l'Athos), perquè l'antic, que es trobava a l'altre costat de la catedral, va ser destruït en 1947. Segons el projecte d'Aleksandar Radović en els pujols de *Delijski *Vis va ser construït el temple dedicat a San *Sava, primer arquebisbe serbi i pare de la nació sèrbia; els fonaments del temple els va beneir el Bisbe de *Niš, monsenyor *Irinej. L'església de San *Sava està inspirada en gran part en el temple de *Hilandar (Església de *Milutin).

L'any 1997 es posa la primera pedra per a la nova església que s'havia començat a construir en el nou cementiri de *Niš i que estarà dedicada a l'Exaltació de la Santa Cruz. El bisbe *Irinej va beneir els seus fonaments. En el dissabte de la resurrecció de Lázaro de l'any 1999 al parc de la plaça de Sant Constantí i Santa Hel·lena, al costat de l'escola de San *Sava, es duu a terme la dedicació i consagració de la nova església. Aquesta té elements de l'escola arquitectònica de *Raška, encara que és una mica atípica perquè posseeix dues campanes. Està dedicada al Sant Emperador Constantino i a la seva mare, l'emperadriu Helena (sants patrons de *Niš). El temple es troba en un lloc preciós al parc del centre de la ciutat, i qualsevol pot apreciar la bellesa del paratge. Aquesta església dóna servei a una població de 80.000 persones. Amb la construcció d'aquest temple es va solucionar doncs la falta de temples ortodoxos en la zona. Gràcies a això els habitants d'aquesta zona no han de caminar 3 o 4 km fins a l'església més pròxima.

I en altres parts de la diòcesi de *Niš és evident l'activitat constructora, tant la creació de noves esglésies com la renovació de les ja existents. Actualment estan en construcció uns 40 temples en el territori de la diòcesi de *Niš. I es renovaran aproximadament el mateix nombre d'esglésies. L'any 1998 per primera vegada després de 50 anys, per a la festa de la catedral (*Saborna *Crkva) de *Niš, dedicada a Pentecosta, va tenir lloc una gran processó pels carrers de la ciutat.

El poble torna cada vegada més a la mare Església. La gent, allunyada durant 50 anys de la seva Església, es desperta, es bateja, i cada vegada més es casa per l'església. Per a molts l'església s'ha convertit en la seva segona llar. Per part seva, la diòcesi treballa intensivament a unir els llaços trencats amb el poble. Cada vegada és més freqüent veure als sacerdots de *Niš que són convidats en les llars de la ciutat. El cor *Branko treballa activament. Es donen també classes de catequesis tant per a nens com per a adults. L'activitat editorial és també molt evident, tant en monestirs com a les esglésies de la diòcesi.
Font: http://www.spc.rs/sr/biografija_novoizabranog_patrijarha_srpskog_g_irineja