RUTA DE SANTA EULÀLIA

2015_02_1_Ruta S Eulalia

Sortida: dissabte 21 de febrer, a les 10:30h.

Plaça de la Vila de Madrid (carrer Canuda)  entre la Rambla i Porta de l’Àngel / Barcelona
La FRATERNITAT DE SANTA EULÀLIA organitza aquesta sortida i ho farà recorren carrers de Barcelona, dins de la Ciutat Vella, al Barri Gòtic. Té una durada aproximada
de dues hores.

Durant anys, aquest recorregut ha format part d’un itinerari que ens porta a conèixer les petjades de la nostra santa barcelonina: SANTA EULÀLIA DE BARCELONA, és un caminar que, malgrat el brogit que hi ha en els carrers, s’intenta copsar el batec d’una història que ens omple d’experiències.

La Vida dels Sants comporta una reflexió de caràcter espiritual; i en la tradició de les esglésies ortodoxes el pelegrinatge forma part d’un itinerari que, comporta un estar en moviment cap una vida atreta vers Déu i que, a través del sants ajuden a apropar-se a Ell, per la seva actitud i exemple de vida, plena d’una saviesa que prové de l’Amor de Déu vers la seva criatura.

La “Ruta de Santa Eulàlia” comporta un itinerari per la ciutat de Barcelona, mostrant aquells llocs, places i indrets per on les petjades de la història guarden el record d’aquesta santa barcelonina.

Santa Eulàlia de Barcelona, pertany a l’església indivisa i és un nexe d’interrelació entre els cristians d’orient i d’occident, en un llenguatge propi dels sants que són portadors del do de la gràcia de Déu i que les llengües i cultures diverses, per llunyanes que siguin no poden distorsionar el llenguatge que prové de l’esperit.

Orient i Occident, Barcelona i Moscou, o Kiev, Atenes, Belgrad, Bucarest, Constantinoble, Sofia, ciutats i capitals del món on els ciutadans i els visitants es converteixen en veritables pelegrins. Mitjançant el testimoni d’aquesta Santa ens introdueix en un camí de recerca i retrobament en la font que brolla aigua d’immortalitat.

Apropar-se, moure’s i caminar exteriorment, implicarà necessàriament un moure’s interiorment, un reflexionar que es convertirà en una pregària d’acció de gràcies. La iconografia, la himnografia tot es retrobarà com un cant de lloança i admiració de redescobriment i que, malgrat el pas del temps allò que és perenne roman per sempre en el cor dels creients. Crist fa la seva estada en aquells que busquen la seva justícia i la seva pau i l’Esperit Sant, que davalla, estén el do que és capaç de rebre i viure molt a prop el sentiment d’un testimoni autèntic i veraç com és la Vida de Santa Eulàlia, verge i màrtir de Barcelona.

“Sembres l’amor que emanes, petita i dolça gavina,
per tu germina el desert, per tu es mostra la vida.”

Església Ortodoxa, Parròquia Protecció de la Mare de Déu-Fraternitat Santa Eulàlia-

- Telèfons de contacte: 600597510 (Xema) – 659444764 (Maria Rosa)