5 d’Octubre: Protecció (Pokrov) de la Mare de Déu.

Festa patronal de la parròquia de Barcelona.

Monseñor Luka presidiendo la Liturgia

Monsenyor Luka presidint la Liturgia

La parròquia de Barcelona ha festejat els dies 3,4 i 5 d’octubre la seva festa patronal, la Protecció (Pokrov) de la Mare de Déu i sempre Verge, María (el dia de la festa és l’1 d’octubre (ús eslau), amb diversos actes, que han tingut la seva culminació amb la Divina Litúrgia celebrada el diumenge, presidida pel nostre bisbe Monsenyor Luka, vingut a tal fi des de la seva residència a París.

2014_10_03_05_Festa patronal parroquia Barcelona_ (16)recortada

La delegació del Patriarcat de Sèrbia encapçalada pel p. Radomir Popovic

Juntament amb Mgr. Luka ens ha visitat també una delegació del Patriarcat de Sèrbia encapçalada per el p. P. Radomir Popovic, degà de l’Academia de Restauració i Iconografia, el p. Jovan Petkovic (professor), el p. d. Ivitsa, Marjan Aleksic (teòleg), Dusan Milic (cal·lígraf) i Novak Bilic, secretari de l’Eparquía de Paris. Tots ells han passat diversos dies a Barcelona, acompanyant a la parròquia en la celebració de la seva festa patronal.

2014_10_03_05_Festa patronal parroquia Barcelona_ recortada(10) Així, el divendres 3 per la tarda, Pere Bosch i Maria Rosa Ocaña van presentar l’audiovisual gravat per recollir les impressions del recent viatge que un grup de membres de la nostra Església, encapçalats pel p. Joan, van fer a diversos llocs de Sèrbia. L’audiovisual es titula “Pelegrinatge a Sèrbia:“La bellesa excepcional d’un llegat mil•lenari”. Aquest acte va comptar amb la presència del Sr. Ignasi García, Comissionat d’Afers Religiosos de l’Ajuntament.

2014_10_03_05_Festa patronal parroquia Barcelona_ (28)recortadaEl dissabte dia 5 al matí, va tenir lloc una conferència pronunciada pel MRP Joan, Vicari de l’Església, que portava per títol “El concepte d’Intuïció en els Ancians”. A aquesta conferència va estar present el Sr. Enric Vendrell, Director General d’Afers Religiosos de la Generalitat.
En la tarda del mateix dissabte es van celebrar les vespres majors, presidides pel nostre bisbe Monsenyor Luka.
El diumenge es va celebrar la Divina Litúrgia, presidida per Monsenyor Luka. La celebració de la litúrgia va tenir el seu colofó en un menjar fraternal dels membres de la parròquia, i els seus convidats, celebrada en un restaurant de la ciutat.
És d’esmentar que també ens van visitar Pierre i Elisabeth Sollogoub (Fraternitat Ortodoxa de França), el p. Roman i la seva dona Nadia (Chalon sur Saone) i la nostra mare Eulàlia.  Igualment, ens van acompanyar en aquestes celebracions els nostres germans de les parròquies de Girona (p. Jaume), Mallorca (p. Miquel), Ripoll (p. Mihail), Irun (p. Pablo, el diaca Goran i la seva dona),  A Corunya (p. Dámaso i la seva dona Ángeles) i Alacant (subdiaca Igor i la seva dona Mira), el subdiaca Manuel (Les Canàries) que van venir acompanyats de diversos fidels d’aquestes parròquies.
A tots ells els volem agrair l’haver-nos acompanyat en aquesta festa, venint molts d’ells de molt lluny.

P.D. En breu es podran veure algunes fotos en aquesta web, en Multimèdia / Galeria de Fotografies.