Festivitat de la Parroquia de Barcelona, “Protecció de la Mare de Déu”

Festivitat de la Parroquia “Protecció de la Mare de Déu” Barcelona.
7 Octubre 2018

cofEl Vel de la Protecció de la Mare de Déu, s’estén en el Temple i acull als feligresos i sacerdots de la Eparquía a Espanya i Portugal. La bellesa de l’ofici s’uneix a la bellesa de la trobada entre els presents de les diferents parròquies. Cor i clergues entonen els cants i el poble en atenta escolta, tots participen de la Lluminosa Festa de la Mare de Déu, amb un sentiment de tristesa per l’absència del Bisbe, Msr. Luka, a causa de la seva salut, i que al final se li va dedicar un moment per desitjar-li una millorança i que li permeti poder venir per a la festivitat de Santa Eulalia, en el mes de febrer.

Els Hieromonjos P. Nicolás (Alacant), P. Macari (Barcelona) P. Miquel (Palma) Pedf. Serge (França), Rev. P. Dámaso, (Corunya) Rev.P. Paulo (Lisboa), Arxiprestes P.Joan i P. Martí, Rev. P. Jose, (Barcelona) P. Diácono Goran (França) i el monjo, hipodiácono Germán (Coruña). La foto correspon després de l’ofici de Vespres, el dissabte 6 octubre. En la Divina Litúrgia del diumenge també van estar presents els sacerdots, el Rev. P. Jaume (Girona) i el Rev. P. Josep i el P. diácono Antonio (Barcelona).

De la parròquia de Sant Eudald i de Santa Parasqueva de Ripoll, van cantar el “Agni Partene”.

edfEl cor de la parròquia de Ripoll va participar cantant, en romanès, el Agni Parthene (del grec Αγνή Παρθένε que significa “Oh Verge Pura” és un himne devocional no litúrgic compost per Sant Nectari d’ Égina, pel Theotokarion («Llibre d’himnes a la Mare de Déu»).

mdeReliquia de la Theotokos