Sa Excel.lència Monsenyor Luka (Kovacevic)

30 Aniversari 1988-2018 amb el Patriarcat de Sèrbia

Sa Excel.lència  Monsenyor Luka (Kovacevic), Bisbe d’ Europa Occidental (1997)

mgr. lukaMgr. Luka va néixer el 30 d’octubre de 1950 a Piskavitsa prop de Banja Luka. Va estudiar en el Seminari “Tres Sants Jerarques” en el monestir Krka, i va acabar els seus estudis de teologia en 1982, en l’Institut de teologia ortodoxa Sant Sergi de París.

Va ser tonsurat monjo i ordenat diaca i sacerdot l’any 1976. De 1982 a 1992, va ser monjo en el monestir de Sant Sava a Elaine, Austràlia. Ordenat bisbe d’Austràlia i Nova Zelanda el 17 d’agost de 1992, per Sa Beatitud el Patriarca Pavle, a l’església catedral de San Miguel de Belgrad. Monsenyor Luka va ser nomenat bisbe de la diòcesi d’Europa occidental, en 1997. Durant els dos anys que van seguir, va ser bisbe de la diòcesi de l’Oest d’Europa i va servir com a administrador de la diòcesi d’Austràlia i de Nova Zelanda, on va estar fins al 1999.

A partir d’aquí l’Església Ortodoxa de Barcelona i Girona ja van estar sota el seu omophor i començaria gradualment la formació de les diverses parròquies en la Península i a les illes, juntament amb Portugal i Occitània, fins al present.

Nació el 30 de octubre de 1950 a Piskavitsa cerca de Banja Luka. Estudió en el Seminario “Tres Santos Jerarcas” en el monasterio Krka, y terminó sus estudios de teología en 1982 en el Instituto de teología ortodoxa San Sergio de París.

Fue  tonsurado monje y ordenado diácono y sacerdote el año 1976. De 1982 a 1992, fue monje en el monasterio de San Sava a Elaine, Australia. Ordenado obispo de Australia y Nueva Zelanda el 17 de agosto de  1992, por su Beatitud el Patriarca Pavle, en la iglesia catedral de San Miguel de Belgrado. Monseñor Luka fue nombrado Obispo de la diócesis de Europa occidental,  en 1997. Durante los dos años que siguieron fue obispo de la diócesis del Oeste de Europa y sirvió como administrador de la diócesis de Australia y de Nueva Zelanda, donde estuvo hasta el 1999.

A partir de aquí la Iglesia Ortodoxa de Barcelona y Girona ya estuvieron bajo su omophor y empezaría gradualmente la formación de las diversas Parroquias en la Península y en las islas, junto con Portugal y Occitania, hasta el presente.

mgr. luka 2mgr. luka 3